Олександрівський ЗДО
Закарпатська область, Хустський район

Звіт завідувача закладу дошкільної освіти (ясгрома022-2023 н.р.

 

    Звіт

завідувача закладу дошкільної

освіти (ясла-садок)

перед педагогічним колективом

та громадськістю

    за підсумками 2022-2023 н.р

 

Зміст:

  1. Вступна частина………………………………………………………………….3
  2. Загальні відомості про заклад дошкільної освіти…………………………...4
  3. Кількісно – якісний склад педагогічних працівників………………………5
  4. Аналіз методичної роботи………………………………………………………10
  5. Аналіз організації навчально-виховної роботи відповідно програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»………………………………………………………………………..14
  6. Підготовка дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання…………………………………………………………………………17
  7. Аналіз роботи з наступності зі школою……………………………………...20
  8. Аналіз роботи з батьками……………………………………………………..24
  9. Аналіз здійснення соціально-педагогічного патронату…………………...26
  10. Аналіз організації харчування………………………………………………..28
  11. Аналіз медичного обслуговування…………………………………………...30
  12. Результати роботи щодо укріплення матеріально - технічної бази……………………………………………………………………………….33
  13. Робота з питань охорони праці……………………………………………….34
  14. Аналіз заходів щодо охорони життя і здоров’я дітей та запобіганню дитячого травматизму…………………………………………………………………….37
  15. Загальні висновки……………………………………………………………...39

 Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю», Статуту ЗДО, Положення про дошкільний навчальний заклад, листа Управління освіти №01-28/70 від 22.05.2023р. з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.

Я, Білич Марія Іванівна, як завідувач ЗДО, забезпечую:

- реалізацію державної політики в галузі освіти через педагогічні ради, загальні збори членів трудового колективу та батьківського комітету;

- дію від імені закладу, представляю його в усіх державних органах, та інших органах, установах і організаціях;

- в межах своєї компетенції видаю накази, обов’язкові для виконання працівниками закладу;

- приймаю на роботу працівників закладу та звільняю з посади при потребі.

А також:

- забезпечую дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників, збереження майна закладу;

- відповідаю за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;

- контролюю відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;

- підтримую ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;

-  організовую різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.

    Заклад дошкільної освіти забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від двох до шести-семи років, відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) від 12.01.2021 року №33, Освітньої програми для дітей віком від 2 до 7 років "Українське дошкілля", парціальними програмами .

 

  1. Загальні відомості про заклад дошкільної освіти.

Олександрівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)  розпочав функціонування у 1980 році. Власність – комунальна. Побудований заклад за типовим проектом та розрахований на 90 місць. Зараз перебуває в дошкільному закладі 67дітей.

Юридична адреса закладу дошкільної освіти: індекс 90444

с.   Олександрівка вул. Сонячна , №2.

Тип закладу: заклад дошкільної освіти загального розвитку.

В закладі дошкільної освіти  наявні такі приміщення для якісної організації навчально-виховного режиму: групові та спальні кімнати. Усі приміщення відповідають санітарно-гігієнічним нормам. Меблі в групах підібрані згідно вікових особливостей, промарковані відповідно зросту дітей.

Зміст навчально-виховного процесу в ЗДО  визначався Базовим компонентом дошкільної освіти  та реалізувався відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», рекомендовано Міністерством освіти і науки  України від 23.05.2017 №1/11 -4988, О.І. Білан О.І., за заг. ред. О.В. Низьковська та парціальними програмами.

У навчально-виховному процесі ЗДО використовувались такі основні форми роботи щодо організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність – заняття; різнопланові ігри; самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька);індивідуальна робота; спостереження; екскурсії; свята та розваги; міні-заняття.

Усі види діяльності організовувались фронтально, по підгрупах, індивідуально, залежно від віку дітей, педагогічної мети, професійної майстерності вихователя.

Навчання дітей у формі заняття починалось з 3-го року життя.

Тривалість спеціально організованої навчальної діяльності дітей відповідала віковим критеріям, а саме: для дітей раннього віку – 10-15 хв., молодшого дошкільного віку – 15-20 хв.,  старшого дошкільного віку – 20-25.

Протягом 2022-2023 н.р. в дошкільному закладі  функціонувало 3 групи так ,як на період воєнного стану 4-а група раннього віку призупинена.

-1 молодші групи від 3-ти до 4-ти років – 30;

-1 середня група від 4-х до 5-х років – 18;

-1старша група від 5-х до 6-ти років – 19.

Всього : 64дітей.

Режим роботи дошкільного закладу 5-денний. Щоденний графік роботи закладу : всі групи  працюють з 7.30 до 18.00.

У своїй роботі заклад дошкільної освіти(ясла-садок) керується такими державними нормативно-правовими документами:

           - Закон України «Про освіту», прийнятий 05 вересня 2017 року;

            - Закон України «Про дошкільну освіту» ;

              -  Конституція України;

             - Закон України «Про охорону дитинства»;

               -Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної    середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» (№2442-VI від 06 липня 2010 р.);

              -Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305. Нова редакція, затверджена постановою КМУ від 27.01.2021 №86.;

              -Наказ Міністерства освіти і науки України  від 24.04.2003 р. № 257 «Про затвердження Примірного статуту дошкільного навчального закладу»;

               -Інструктивно-методичний лист  Міністерства освіти і науки України від 06.06.2005 р. № 1/9-306 «Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах»;

           - Наказ Міністерства освіти і науки України від 17.08.2005 р. № 1/9-431 «Про режим роботи дошкільних навчальних закладів»;

         - Наказ Міністерства освіти і науки України від 24.01.2007 р. № 1/9-36  «Про організацію обліку дітей дошкільного віку»;

           -Наказ Міністерства освіти і науки України від 04.10.2007 р. № 1/9-583 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади»;

          -Лист Міністерства освіти і науки України  «Про здійснення соціально-педагогічного патронату» (від 17.12.2008 р. № 1/9-811);

         - Інструктивно-методичний лист  Міністерства освіти і науки України від 03.07.2009 р. № 1/9-455 «Про планування роботи в дошкільних навчальних закладах»;

        -  Інструктивно-методичними рекомендації «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі» (лист Міністерства освіти і науки України від 26.07.2010 р. №1.4/18-3082);

  •         Лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2010 № 1/9-563 «Фізичний розвиток  дітей в умовах дошкільного  навчального  закладу»;

  -     Лист Міністерства освіти і науки України від 27.09.2010 р. № 1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку»;

  -     Інструктивно-методичні рекомендації від 19.08.2011 N 1/9-634 «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку»;

            Нова редакція Базового компонента дошкільної освіти, затвердженого Наказом МОН України від 12.01.2021 № 33;

     -Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»;

   -       Освітньою програмою закладу дошкільної освіти (ясла-садок) на  2022 – 2023 навчальний рік, схвалений педагогічною радою протокол № 1 від 31 серпня 2022 року 

  • Лист МОН України від 19.04.2018 №1/9 - 249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»;
  • Постанова Головного державного санітарного лікаря України від 30.07.2020 № 42 «Про затвердження тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв’язку з поширенням корона вірусної хвороби СОVID-19»;
  • Указ Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» ;
  • Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 року № 2136-IX;
  • Наказ Управління освіти і науки міської ради від 02.03.2022 №61  «Про організацію роботи деяких закладів освіти в умовах правового режиму воєнного стану».
  1. Кількісно – якісний склад педагогічних працівників

   Заклад дошкільної освіти укомплектований такими  педагогічними кадрами:

1 – завідувач , 7 – вихователів.

Згідно штатного розпису працює 13 працівників обслуговуючого персоналу, з них медичний персонал – 1 працівник.

Якісний склад педагогічних працівників на 2022-2023н.р

№ п/п

Категорія педпрацівників

Всього педпрацівників

 

                 

 

Кваліфікаційний рівень

Освіта

 

Стаж роботи

Середня спец./базова вища

Повна вища

Примітка

1.

Завідувач

Білич Маія Іванівна

1

42

 

1

 

 

2.

Вихователі:

7

 

 

 

 

 

 

Пацкан Світлана Юріївна

 

16

1к.

 

1

 

 

Буртин Валерія Михайлівна

 

2.4 міс.

 

1

 

 

 

Ляшкович Галина Михайлівна

 

34

-

1

 

 

 

 Міклош Юля Василівна

 

9

ІІк.

 

1

 

 

Міклош Олеся Михайлівна

 

8

ІІк.

 

1

Соц.відпустка

 

Білич Діана Володимирівна

 

8

 

 

1

Соц.відпустка

 

Сливка Яна Василівна

 

11

ІІк.

 

1

Соц.відпустка

3

 Музичний керівник

вакансія

 

 

 

 

 

4

 Практичний психолог

вакансія

 

 

 

 

 

5.

Методист

вакансія

 

 

 

 

 

 

Всього:

8

 

 

3

5

 

 

 Розстановка умотивована: педагоги призначені на посади відповідно до спеціальності за дипломом. При розстановці кадрів  ураховується досвід працівників, їх психологічна сумісність, рівень емоційного комфорту, індивідуальні особливості.

Згідно з перспективним планом атестація педагогічних працівників  у 2022-2023 навчальному році  проводилась відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників від 6 жовтня 2010  на підставі наказ управління освіти та керівника закладу згідно графіка атестації педагогічних працівників. За результатами атестації вихователю Пацкан Світлані Юріївні присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст  першої  категорії». Курсову перепідготовку вихователь  пройшла за дистанційною формою навчання  в березні 2023 року.

Протягом минулого року  відбулися  деякі зміни в комплектації кадрів у  закладі дошкільної освіти. За власним бажанням у 2022 році звільнилася помічник вихователя, яка у зв’язку із воєнним станом виїхала за кордон. Ії місце роботи протягом навчального року залишалося вакантним. Кухар звільнилась за власним бажанням у січні 2023року в зв’язку з переводом на іншу роботу. На місце кухаря була переведена Кулій С.В. з посади помічника вихователя. Церковник Яну Юріївну було прийнято помічником вихователя.

 

  1. Аналіз методичної роботи.

  Відповідно до досягнень, виявлених недоліків, запитів батьків та державних вимог, педагогічний колектив дошкільного закладу поставив  перед собою на 2022/2023 навчальний рік такі завдання:

   «Формування інноваційної культури педагога як важливого чинника забезпечення якісної освіти, реалізації державних освітніх ініціатив, творчого та гармонійного розвитку особистості дошкільника» та реалізацію пріоритетних завдань:

1. Розвивати звукову культуру мовлення дітей раннього та молодшого дошкільного віку за допомогою дидактичних ігор; оптимізувати роботу з розвитку зв’язного мовлення за допомогою інноваційних методів навчання;

2. Продовжувати роботу з розвитку основ патріотичної свідомості дошкільників з високими морально – духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно - патріотичного виховання.

3. Розвивати пізнавальний інтерес дітей дошкільного віку засобами ігрових освітніх технологій; формувати пізнавальний інтерес під час дослідницько-пошукової діяльності;

4. Формувати в дітей базові лідерські якості за допомогою ігор-стратегій, навчати старших дошкільників самостійно приймати рішення та бути відповідальними з них.

5.Продовжувати роботу щодо формування  здоров'я зберігаючої     компетентності  дітей через формування доступних знань і уявлень про здоровий спосіб життя,  про безпеку  життєдіяльності  шляхом спільних зусиль  з батьками.

       Завдання методичної роботи були спрямовані на підвищення професіоналізму педагогічного колективу, професійної компетентності педагогів, побудови довірливих взаємин між педагогами, дітьми та батьками ,впровадження нових освітніх технологій, реалізації завдань   програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»,  Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), закону України «Про освіту».

Методична проблема була актуальною та співзвучною сучасним педагогічним ідеям і вирішувалась комплексно, передбачаючи проведення як навчальної, так і виховної роботи, а також методичної діяльності. Систематична самоосвіта педагогів допомогла ефективно підходити до вирішення проблем.

Педагоги працювали над зростанням своєї професійної майстерності; відвідували семінари, які проводились в районі та закладі дошкільної освіти, приймали участь в районних методичних заходах та заходах дошкільного закладу, впроваджували у практику роботи кращі досвіди району.

27 листопада 2022р. вихователь старшої групи Міклош Ю.В. проводила майстер-клас заняття -віртуальну екскурсію до групи. Фрагмент заняття з розвитку мовлення 23 березня для вихователів району була зроблена презентація предметно –розвивального середовища, самостійної діяльності , настільні ігри.

Темою для середніх груп 15.03.2023р. було  формування  мовленнєвої компетентності засобами творчих ігор , де вихователь середньої групи Ляшкович Г.М. презентувала народну гру «Галя по садочку ходила». 23.05.2023р.тема районного семінару «Виховуємо патріотизм засобами народної гри(забави, рухливі, дидактичні, обрядові) було презентовано альбоми з прислів’ями, приказками про рідний край.

 Результативними були співбесіди, взаємо відвідування навчально-виховних заходів молодих спеціалістів і їх наставників,з метою розвитку професійної компетентності молодих спеціалістів та надання малодосвідченим працівникам знань та практичних умінь щодо організації роботи відповідно посадових обов’язків. 

 

На районному семінарі молодий  вихователь закладу Буртин В.М. презентувала тему «Соціальний світ. Реалізація освітніх завдань із дітьми молодшого дошкільного віку».

Вихователь Пацкан С.Ю. на засіданні вихователів  району розробила  доповідь-презентацію: «Інноваційні форми навчання та виховання у процесі формування патріотичного виховання».

Великого значення вихователі надавали використанню інноваційних технологій у системі навчання та виховання дошкільнят. Так протягом 2022-2023 навчального року на базі закладу дошкільної освіти було використано  методику Палички X. Кюїзенера. Основні особливості цього дидактичного матеріалу - абстрактність, універсальність, висока ефективність. Палички Кюїзенера як дидактичний засіб в повній мірі відповідають специфіці й особливостям елементарних математичних уявлень, які формуються у дошкільнят, а також їх віковим можливостям, рівню розвитку дитячого мислення.

   Протягом  навчального року було проведено 4 педради на яких вирішувались питання річного плану роботи дошкільного закладу, проблема та її пріоритетні завдання, план методичної роботи; формування духовно-моральної культури українського народу; підготовка дітей до школи спільно з ЗДО, сім’єю та школою; підведення підсумків за минулий навчальний рік. Дієвість роботи педагогічної ради забезпечувалась за рахунок проведення її в інтерактивних формах, активної участі вихователів у підготовчій роботі, співробітництву.

          На педагогічній раді від 31.08.2022 р. зроблено аналіз  роботи за 2021-2022 н.рікк та проведено підсумки оздоровчого періоду, реалізації  Базового компоненту дошкільної  освіти,  програми розвитку дітей дошкільного  віку «Українське дошкілля» у 2022-2023 н.р.. Відбулося обговорення та затвердження плану роботи ЗДО  на 2022 -2023 навчальний рік,  «Освітньої програми»,  плану заходів щодо запобігання та протидії булінгу в ЗДО та положення про порядок розгляду  випадків булінгу,  Положення про моніторинг якості освіти»  ЗДО та положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти ЗДО.

         На виконання рішення педагогічної ради від 30.12.2022 року «Українські традиції як засіб формування в дітей відчуття належності до своєї країни» вихователі продовжували вивчення культури, побуту та звичаїв рідного народу. Для покращення національних цінностей у дітей, використовували  в роботі більше народних ігор.

      На виконання рішень педради від 21.02.2023 « Роль ігор-стратегій у розвитку лідерського потенціалу дошкільників» Театрально – ігрова діяльність в умовах ЗДО» продовжено  роботу  з впровадженням ігор-стратегій для кращого розвитку у дітей ігрових умінь та навичок, формування самостійності та впевненості для кращого розвитку лідерських рис у малят. Закріпили з дітьми ігри –стратегії для вміння планувати послідовність власних дій та навичок, ігрових задумів  їх впевненості у своїх силах. 

     На педагогічній раді від 31.05.2023 «Про підсумки  освітньої та методичної роботи за 2022-2023н.рік» . Проведено аналіз освітньої та методичної роботи за навчальний рік, результативність освітньо – виховного, фізкультурно - оздоровчого процесу за навчальний рік ; були розглянуті питання:  формування національно - патріотичної свідомості через художню літературу та театральне мистецтво, фізична готовність до школи, аналіз захворюваності  та затвердження плану на літній оздоровчий період.  Відбувся обмін досвідом роботи вихователів, який сприяв підвищенню активності педагогів та якості навчально-виховної роботи.

Сприятливими для розвитку та вияву творчих здібностей вихователів та дітей стали дитячі конкурси, виставки, які проводились протягом навчального року.(Осінній вернісаж, Новорічні фантазії, Великодня писанка .В зв’язку з воєнним станом була проведена  робота вихователями та дітьми писанки воїнам –закарпатцям з нагоди Великодніх свят виготовлених  різними стилями  та техніками і відправлені в зону бойових дій.

 Також  відбулися колективні перегляди навчально-виховних заходів: перегляд заняття з розвитку мовлення в середній групи на тему «Люби і знай свій рідний край» вихователь Пацкан С.Ю., та заняття на тему «Знавці рідної мови» Фізкультурне заняття в молодшій групі  «Казка з нами скрізь –завжди вчимося змалку доброти вихователь Буртин В.М.

Колективний перегляд заняття в середній групі провела вихователь Ляшкович Г.М. з використанням творів В.Сухомлинського у вихованні патріотичної свідомості дітей та заняття на тему «Мандрівка в країну мудрості»

За освітнім напрямком «Дитина в природному довкіллі в старшій групі вихователем Міклош Ю.В. проведено заняття на тему «Разом збережемо природу».

Після перегляду кожного заходу проходили обміни практичним досвідом роботи, де визначалися результативні моменти та з’ясовувалися резерви в роботі.

Впровадження в систему роботи цікавих форм методичної роботи сприяло підвищенню рівня обізнаності педагогів, зростанню їх фахової майстерності. Результатом набутих професійних знань було проведення з вихованцями цікавих занять, свят, розваг, змістовних консультацій з батьками, розробка дидактичного матеріалу.

  1. Аналіз організації навчально-виховної роботи відповідно програми розвитку дитини дошкільного віку

«Українське дошкілля».

           У 2022-2023 навчальному році організація навчально-виховного процесу в дошкільному закладі відбувалася за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», з урахуванням Базового компоненту дошкільної освіти.

Календарне планування  складалося в контексті завдань освітніх напрямів, визначених новою редакцією Базового компоненту дошкільної освіти, завданнями освітньо-виховної  діяльності  програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Планування здійснювалося за режимними моментами з урахуванням  ліній розвитку на основі блочно-тематичного принципу, об’єднувалось одною темою, базувалося на принципах інтегрованого підходу до організації життєдіяльності дітей, змістовної цінності, системності, послідовності, ускладнення та повторення програмного матеріалу. В календарному плані визначались тема, зміст і форми роботи з дітьми.

В групах були створені розвивальні середовища, природні, предметні та соціальні умови, що сприяли створенню умов для навчально-виховного процесу. Облаштовуючи осередки вихователі прагнули зробити їх  затишними, приємними для перебування дітей. І разом з тим, організовуючи для своїх вихованців житловий простір у групових приміщеннях, враховували його величезну значимість для становлення особистості. Ігрові зони в молодших та старшій групах різнились своїм змістом та можливостями. Усі іграшки, матеріали, атрибути, предмети-замінники об’єднувалися за функціональними ознаками відповідно до різних видів предметно-ігрової діяльності дітей. Іграшки групувалися так, що відповідали вікові, зростові дітей і стаціонарному оточенню, в якому вони гралися,   багато уваги приділяли сюжетно-рольовим іграм та іграм з предметами.

Моніторинг рівня знань здійснювався відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти,  програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

Молодша  групи «Малятко»,

Протягом навчального року у групах навчалось та виховувалось 34 дитини. У порівнянні з початком навчального року простежувалась тенденція набуття  знань дітей по основним розділам програми. Діти добре орієнтуються в найближчому оточенні; знають властивості та призначення багатьох предметів побуту; засвоїли загальноприйняті сенсорні еталони, намагаються експериментувати, здібні до самостійної різноманітної активної діяльності, поступово формуються стійкі риси поведінки. Досить слабо зросли можливості та вміння ігрової діяльності, за допомогою якої забезпечуються умови для повноцінного і різнобічного розвитку дітей. Проблемними залишаються питання мовленнєвого спілкування дітей, набуття словникового запасу, який використовується в соціальному житті дітей. Під час проведення аналізу визначення рівня досягнень дітей за освітніми напрямками у межах Базового компонента дошкільної освіти дітей з початковим рівнем процентна кількість дітей досить велика, особливо по освітніх напрямках  «Дитина  у світі мистецтв», «Гра дитини», «Мовлення дитини»-58.8% . В молодшій групі аналіз показав :достатній рівень-54%,середній-38,4%початковий -56,2% по всіх лініях розвитку.

Середня  група  «Ромашка »

Протягом навчального року у групі «Ромашка» навчалось та виховувались – 18 дітей. Підвищився рівень засвоєння програмного матеріалу з пізнавального та мовленнєвого розвитку. Простежується тенденція щодо збільшення кількості дітей, які добре засвоїли програмний матеріал на заняттях. Діти вміють застосовувати знання на практиці,  вміють зосереджуватись, старанно виконують завдання,  розуміють вказівки дорослого .

Протягом навчального року велику увагу було приділено організації навчальної роботи щодо розвитку логічного мислення дітей, розвитку мовленнєвої компетенції, розширенню словникового запасу. У системі роботи було використано різні заходи: ігрові заняття, розваги, свята, бесіди з дітьми та роз’яснювальні бесіди з батьками. Аналіз вивчення рівня знань дітей за освітніми лініями показав хороші показники .За висновками аналізу високий рівень-1.6%,достатній -50.7%..середній 46,8%,початковий -0.95 по всіх лініях розвитку.  В основному діти середньої групи мають достатній та середній  рівень знань по освітніх лініях. 

Старша група «Метелик»

Протягом навчального року у групі навчалось та виховувалось 19 дітей. Діти стали більш активними, проявляють ініціативну поведінку при ознайомленні з навколишніми предметами, світом, а також при встановленні контактів, спілкуванні.  Аналіз рівня знань дітей показав покращення на кінець навчального року за напрямком «Особистість дитини

 Важливі зміни відбулися в мовленнєвому розвитку: значно активізувався словник, поступово розвивається діалогічне мовлення, починає  формуватися граматична компетентність. Суттєво покращилися знання з  освітнього напрямку «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина у природному  довкіллі», «Особистість дитини», «Гра дитини».  Зробивши аналіз на кінець травня у порівнянні з вереснем знання дітей значно покращились: високий рівень-34.9%, достатній -49.4% середній-15.3% по всіх лініях розвитку. Це дуже високі показники, діти добре підготовлені до школи. Діти не лише знають властивості багатьох предметів, а й засвоїли  сенсорні еталони форми, величини, кольору. Зросла допитливість дітей, удосконалилася почуттєва сфера, збагатилися естетичні та пізнавальні переживання. Діти вміють виробляти елементарні узагальнення, виділяти спільні та істотні ознаки предметів, орієнтуються в призначенні груп предметів.

 Протягом року приділялась належна увага навчанню дітей, спрямовану на самостійну діяльність, цілеспрямованість у різноманітних видах діяльності, яка мала змістовний різноплановий характер. Проблемними залишаються питання мовленнєвого спілкування, зв’язного мовлення. Протягом року старші дошкільники працювали в зошитах  майбутнього першокласника : грамота – К.Л. Крутій  «Цікава абетка» ; математика – К.Л.Крутій  «Математична веселка», «Підготовка руки до письма» А.М.Богуш.

 

  1. Підготовка дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання.

Протягом періоду роботи з вересня 2022 по травень 2023 року значної уваги було приділено  підготовці дітей до шкільного навчання. Освітній процес відбувався за Програмою  розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», з метою забезпечення рівних стартових можливостей для дітей старшого дошкільного віку – майбутніх першокласників. Також завданнями вихователів були: активна соціалізація старших дошкільників, турбота про їх фізичний та психічний розвиток, формування як особистостей. Протягом року  старші дошкільники працювали в робочих зошитах майбутнього першокласника , завдання яких допомагали дітям у доступній, ігровій формі ознайомлюватися із предметним світом, світом природи, соціальним середовищем, елементарними математичними уявленнями, підготуватися до розв’язання задач, а також розвивати моторику, уяву, увагу, пам’ять, мислення та здатність здійснювати інші розумові операції (аналіз, узагальнення, класифікація, порівняння).  Надавався пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення перед її підготовкою до навчання в школі. Використовувався навчальний матеріал та освітні технології з урахуванням індивідуальності кожної дитини. Заняття з дітьми з березня були продовжені у дистанційному форматі.

 

  1. Аналіз роботи з наступності зі школою.

Вирішуючи проблему  підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі сплановано проходила робота в напрямку співпраці між нашим дошкільним закладом та школою. Проблема успішної соціальної адаптації й подальшої успішності засвоєння знань майбутніми першокласниками  стала соціально значущою, її задіяли методична та психологічна служби. Активна співпраця в розрізі наступності між першими двома ланками освіти сприяла більш легкій адаптації дітей до шкільного навчання , їх соціалізації до нових умов життя.

Були створені умови ЗДО та школою щодо соціальної адаптації дітей до школи, вихователі заздалегідь ознайомлювали майбутніх вчителів з індивідуальними особливостями розвитку, уподобань, нахилів, сформованості вмінь і навичок майбутніх школярів.

Але робота в умовах встановленого  воєнного стану не дозволила  організувати роботу   між дитячими колективами (екскурсії, спільні заходи) та спільній роботі з батьками  майбутніх першокласників.

 

  1. Аналіз роботи з батьками.

          Значну допомогу адміністрації закладу протягом року надавав загально - садовий батьківський комітет, представниками якого є батьки всіх вікових груп. Метою діяльності комітету є захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу, у відповідних державних, судових органах, забезпечення постійного та систематичного взаємозв’язку батьків і педагогічного колективу закладу, а також надання допомоги батькам та педагогічному колективу щодо реалізації завдань дошкільної освіти.

       Протягом року педагоги постійно спрямовували самоосвіту батьків з різних питань, стимулювали їх прагнення і вміння поповнювати свої педагогічні знання. Створені групи  Viber та на сторінках фейсбука , на сайті ЗДО, були розміщені матеріали по організації освітнього процесу в ЗДО ,  методичні рекомендації для педагогів та батьків по реагуванню на різні надзвичайні ситуації в умовах військового стану. У Viber-групах педагоги розміщували  інформацію для батьків різного змісту: «як допомогти дитині здолати агресію», «Виховуємо патріота та громадянина України», реагування дітей на сигнал «Повітряна тривога» , «Як діяти під час руйнування будівель і споруд унаслідок вибуху» тощо.   Члени  родин вихованців  брати участь  у загальних зборах членів трудового колективу та батьків (вересень 2022р., травень 2023 р.); групових батьківських зборах, проведенні тренінгу «Національно-патріотичне виховання в процесі ознайомлення дошкільників з українськими народними казками», залучали до співпраці у створенні належних умов для життєдіяльності та розвитку дітей в умовах воєнного стану. Педагоги проводили з батьками індивідуальні бесіди, онлайн-консультації (при потребі), анкетування, онлайн-виставок дитячих робіт, підготовці та проведенні свят, конкурсів.

З метою мотиваційної готовності дітей до школи організовували бесіди з дітьми, читання літературних творів про школу, сюжетно-рольові ігри «Школа», «Бібліотека»,знайомство з правилами поведінки в школі.

Педагогічний колектив закладу протягом 2022-2023 н.р. використовував програму Viber , як джерело інформації для батьків навчального, методичного та виховного характеру, постійно висвітлював питання організації життєдіяльності вихованців на сторінках соціальної мережі Facebook.

Також батьківська громадськість  надавала благодійну допомогу в оформленні груп, поповненні розвивальних середовищ ігровим матеріалом та придбанні навчально-методичного матеріалу.

          В наступному начальному році необхідно організацію роботи з батьками  націлювати на підвищення психолого-педагогічної культури батьків; приділяти належну увагу вивченню виховного потенціалу сімей та використання його результатів для більш ефективного впливу на проблемні моменти у вихованні дітей.   

 

  1. Аналіз здійснення соціально-педагогічного патронату.

Щоб визначити дітей, які потребують державної допомоги, вихователі дошкільного закладу насамперед проводять бесіди з членами родин вихованців,  обстеження умов життя й виховання дітей. Після цього складається соціальний паспорт дошкільного навчального закладу.

В закладі дошкільної освіти  складено соціальний паспорт ЗДО, в якому відображені дані про дітей з багатодітних , малозабезпечених сімей, неповних сімей, діти-опікуни діти, діти – внутрішньо переміщені особи.

Протягом 2022-2023 навчального року в закладі освіти виховувалися наступні категорії дітей: діти з багатодітних сімей -6 дітей з оплатою 50%,  діти  внутрішньо переміщені особи – 4 -100% знижка  на харчування, АТО-1дитина(знижка50%.), опікунство-1 дитина(100% знижка на харчування).  Всього дітей пільгових категорій-12 дітей.

Через ведення активних бойових дій на території України та у зв’язку з постійною міграцією населення, зокрема сімей з дітьми, адміністрація закладу не залишає поза своєю увагою та  здійснює першочергове зарахування  до дитячого садка дітей із числа внутрішньо переміщених осіб.

Адміністрація закладу  систематично здійснює просвітницьку роботу серед батьків дітей соціально незахищених категорій про їх права, надає їм консультативну допомогу з питань оформлення  необхідних документів, матеріальну підтримку вихованцям  пільгового контингенту.

Педагогічним колективом закладу була проведена робота щодо соціально-педагогічного патронату сімей, діти яких не відвідують дошкільний навчальний заклад. В дошкільному закладі проводились Дні відкритих дверей, на яких з батьками велась роз’яснювальна робота про необхідність здобуття дошкільної освіти.

 

  1. Аналіз організації харчування.

      Організація харчування дітей в закладі дошкільної освіти(ясла-садок) здійснюється відповідно спільних наказів МОЗ України та МОН України від 01.06.2005р. №242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 р. №298/227 «Про затвердження Інструкції щодо організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», Постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»,  листа МОНУ від 22.01.2021 № 1/9-50 «Щодо безкоштовного харчування дітей в закладах дошкільної освіти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, або з числа внутрішньо переміщених осіб», системи управління безпечністю харчових продуктів під час організації харчування ( НАССР) та інших нормативно-правових документів, що регулюють питання організації харчування дітей в навчальних закладах. Наказом  по ЗДО відповідальною особою  за організацію харчування дітей призначена сестра медична Чаловка В.Ю. , яка контролює доставку якісних продуктів харчування і продовольчої сировини,  забезпечує необхідні санітарно-гігієнічні умови харчування дітей, виконання натуральних норм харчування, підраховує вартість харчування та веде облік теоретичної калорійності їжі. Харчування дітей в закладі обходиться з розрахунку 50 гривень за  один дітодень: 40 гривень батьківська плата , 10 гривень з коштів бюджету міської ради. .

 Звільнення від сплати за харчування, або зменшення розміру плати проводиться відповідно розпорядження міської ради та наказу управління освіти,  наказу керівника навчального закладу, поданих до бухгалтерії управління освіти.

Згідно лабораторних досліджень працівниками Управління ГУ Держспоживслужби в Закарпатській області на калорійність  харчування в дошкільному закладі є доброякісне і калорійне. Приблизне двотижневе меню складається з урахуванням наявності сезонних овочів, фруктів, вартості харчування, калорійності, виходу страв  і затверджується начальником Хустського управління Головного управління Держпродспоживслужби в області Пекар І.М. 

 Відповідно до примірного двотижневого меню сестра медична  надає щоденно замовлення на продукти  харчування, що швидко псуються;  на інші продукти замовлення здійснюється два рази в місяць. Обсяг та частота завозу продуктів харчування й продовольчої сировини регулюються залежно від терміну їх реалізації та кількості дітей, які відвідують заклад. Продукти постачаються з бази постачальника  спеціальним автотранспортом.

Продукти харчування і продовольча сировина приймаються завгоспом в присутності медичної сестри  відповідно накладних і лише за наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність, якість і відповідають вимогам державних стандартів: сертифікат якості, ветеринарне та якісне посвідчення, товарний ярлик тощо.

Продукти харчування, які надходили до комори, приймалися від постачальника з транспортного засобу який був відповідно обладнаний, та мав документ про своєчасну дезінфекцію машини та у засобах індивідуального захисту. У водія-експедитора в наявності санітарна книжка.

Харчування  дітей здійснюється згідно сезонного перспективного меню .

- Щоденне меню складається медсестрою за участю повара та завгоспа  закладу дошкільної освіти з урахуванням наявності продуктів та картотеки страв. Під час складання меню обов’язково враховуються рекомендації щодо вікових норм харчування, в яких вказані об’єм їжі в грамах, добова потреба дітей в основних харчових інгрідієнтах.

- Щоденно ведеться контроль за санітарним станом харчоблоку, за станом столового та кухонного посуду, за маркуванням кухонного інвентаря та використанням його за призначенням, умовами зберігання та термінами  реалізації продуктів, за закладкою основних продуктів харчування, правильною їх кулінарною обробкою, правильністю виходу страв і смаковими якостями готової їжі, видачею готових страв на групи (після зняття проби та відповідного запису в бракеражний журнал), відбором та зберіганням добових проб.

- Завідувач ЗДО систематично відвідує групи під час прийому їжі дітьми, слідкує за апетитом дітей під час годування і правильністю роздачі готової їжі  відповідно до віку дитини, сервіровкою столів, чергуванням дітей, за закріпленням  гігієнічних навичок і культурою поведінки під час прийому їжі.

- В закладі здійснюється 3-х разове харчування згідно графіка. З ме­тою інформування батьків про продукти та страви, які отримує дити­на в закладі, щодня вивішується  меню. Щомісячно здійснюється аналіз харчування, де відмічається кількість продуктів, що отримали діти протягом місяця та продукти, які діти не доотримали.На даний час у закладі харчуеться 67 дітей.

- З метою контролю та удосконалення роботи з організації харчуван­ня наказом по  закладу  створена комісія з харчування, яку очолює завідувач ЗДО. Комісія  з харчування працює один раз на місяць. Комісія веде контроль за роботою харчоблоку (перевірка закладки продук­тів до котла, виходом готової продукції, видачею страв на групи); дотриманням існу­ючих натуральних норм; організацією забезпечення  закла­ду дошкільної освіти продуктами, наявністю супровідної документації на отримувані продукти, їх зберіганням; санітарним станом харчоблоку, наявністю посуду та станом інвентаря; наявністю миючих та деззасобів; організацією харчування в групах.Усі вікові групи забезпечені столовим посудом на 100 %. Заміна проводиться за необхідністю, відповідно санітарних вимог.

Технологічне, холодильне обладнання харчоблоку в задовільному стані. Придбаний новий посуд, електронагрівач, засоби вимірювання температури та вологості згідно вимогам ХАССП. Встановлені металопластикові вікна. Створені умови для збереження продуктів, де забезпечено дотримання санітарних норм і правил, в тому числі умови товарного сусідства, температурний режим.

        Треба сказати, що у новому меню, згідно Постанови КМУ №305, зменшено норми споживання цукру і солі. Збільшено норми соків без цукру, овочів, фруктів. Введено хліб цільнозерновий. Таким чином діти  з дошкільного віку привчаються до здорового харчування.

У разі відсутності заявленого продукту  , були випадки заміни на рівноцінні продукти  згідно таблиці (Інструкція з організації  харчування у дошкільних навчальних закладах).  Асортимент продуктів відповідав розподілу продуктового набору згідно постанові Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Комісія з бракеражу продуктів харчування і продовольчої сировини приймала якісні продукти, які надходили до дошкільного навчального закладу. Протягом року не було зафіксовано випадків завозу продуктів без супровідних документів .

Сестра медична   вчасно, за 30 хвилин до видачі їжі на групи, знімала пробу готових страв та робила запис про результати зняття кожної проби у Журналі бракеражу готової продукції.

Кухар у присутності сестри медичної   своєчасно відбирала добові проби з зазначенням часу відбору ,в об’ємі порції для дітей середньої вікової групи. 

У дошкільному навчальному закладі видача готових страв на групи здійснювалась відповідно до графіка видачі їжі. Помічники вихователів дотримувались санітарних правил при отриманні їжі з харчоблоку: їжу отримували у промаркованому посуді з кришками, у спецодязі з використанням засобів індивідуального захисту.

Відповідно до розподілу функціональних обов’язків документацію з організації харчування ведуть  сестра медична Чаловка В.Ю., завгосп Пацкан Ю.Ю., кухар Друзд М.В..  Документація з організації харчування відповідає вимогам Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. Протягом року не було  зафіксовано порушень в оформленні відповідної документації.

          Сестра  медична Чаловка В.Ю.  контролювала наявність необхідних супровідних документів на продукти харчування згідно вимогам ст.5,ст.21 Закону України «Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини». Під час складання меню-розкладу дотримувалась розподілу їжі за калорійністю протягом дня, орієнтовного об’єму готових страв та окремих продуктів для дітей різних вікових груп , контролювала вихід продукції, безпеку і якість страв, дотримання технології їх приготування, санітарний стан харчоблоку, проводила аналіз виконання норм за основними продуктами.

Норми харчування таких продуктів як: молоко, сир твердий, сир кисломолочний, картопля, м’ясопродукти, риба, хліб, сметана, яйця, вершкове масло, соки, овочі, фрукти виконуються повністю.

           Вихователі молодших вікових груп    залучають дітей до чергування по з   другої  половини року. На  п’ятому, шостому року життя педагоги організовують систематичні чергування дітей.

      При організації харчування педагоги дотримуються принципів  наступності, єдності вимог в дошкільному навчальному закладі та в родині.

        Питання раціонального харчування дітей педагоги, медичний персонал   включають в тематику батьківських зборів, консультацій для батьків, висвітлюють  в соціальній мережі «Фейсбук»  та Viber. Для правильної організації годування дитини вдома, особливо у вихідні та святкові дні, медична сестра та педагоги ознайомлюють батьків з розпорядком і специфікою харчування у дошкільному навчальному закладі. Визначено контингент дітей, які потребують пільгової плати за харчування  згідно чинного законодавства та проведена роз’яснювальна робота з батьками щодо надання пільг.  Забезпечено інформування батьків щодо організації харчування в закладі дошкільної освіти.

  1. Аналіз медичного обслуговування.

Медичне обслуговування в  дитячому садку  проводиться згідно вимог.  Протягом року за станом здоров’я вихованців триває постійний медичний (з боку медичної сестри) і візуальний (з боку вихователів) контроль. На початку кожного навчального року  перевіряються діагнози  всіх дітей  медичною сестрою.  Забезпечено дотримання санітарно-епідеміологічних вимог до ЗДО, виконання яких дозволяє створити нешкідливі умови розвитку, виховання, навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я; виконання вимог Законів України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист від інфекційних хвороб», «Про охорону праці»; вимог Санітарного регламенту для ЗДО, затвердженого наказом МОЗ України від 24.03.2016 №234; інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у ЗДО» (лист МОН України від 14.02.2019 №1/11-1491).

Медичний кабінет обладнаний усім необхідним обладнанням, є ізолятор. В наявності шафа медична для зберігання ліків, столи, ваги, ростомір, асортимент ліків, який  відповідає нормативним вимогам  для надання першої долікарської допомоги. Також постійно в наявності є запас дезінфікуючих засобів.

Сестра медична Чаловка В.Ю. вчасно складає графік проходження медоглядів працівників та контролює його виконання (1 раз  у 6 місяців), у разі необхідності надає кваліфіковану допомогу дітям та працівникам. У медичному кабінеті в інформаційному медичному куточку  вона протягом року систематично розміщує санбюлетні різної тематики.  Щомісячно на педгодинах, нарадах при директору, апаратних нарадах  обговорюються питання результатів медико-педагогічного контролю за станом здоров’я, нервово-психічного та фізичного розвитку дітей,  результати контролю за розвитком рухів і фізичних якостей, оцінки організації, змісту та методики проведення різних форм з фізичного виховання, організація рухового режиму, робота з ослабленими дітьми, нагляд за санітарно-гігієнічними умовами, питання зниження захворюваності серед вихованців, порівняння показників відвідування дітьми дошкільного закладу, індексу здоров’я по всім віковим групам, питання по організації харчування дошкільників.

 Протягом року медична сестра закладу  використовує соціальну мережу Viber ,  як джерело для розміщення інформації для батьків та працівників щодо запобігання та розповсюдження різних захворювань, у тому числі на COVID-19.

         Щомісячно проводиться  аналіз захворюваності дітей. Порівняльний аналіз дає можливість педагогам  планувати оздоровчі та загартовуючи  заходи.

          Проведений аналіз захворюваності дітей з 01.09.2022 по 30.05.2023  показав, що рівень захворюваності, порівняно з 2021 -2022 навчальним роком, залишився майже на тому ж рівні. Так, у 2022- 2023 навчальному році дітьми дошкільного навчального закладу через хворобу пропущено 764 дні.          Загальний аналіз  з вересня  2022 по травень 2023 навчального року показав, що були такі випадки захворюваності: ГРВІ – 699, бронхіту - 11,отиту – 0, ангіни – 0, пневмонії – 8, інші захворювання -46.

Виходячи з вищевказаного, на початок  2022- 2023 навчального  року було розроблено «План заходів щодо забезпечення дотримання санітарно – епідеміологічних вимог до ЗДО та проведення оздоровчих заходів» :

  • здійснення освітнього процесу з урахуванням вимог  до роботи в умовах адаптивного карантину до режиму дня, вікових індивідуальних особливостей дітей, виховання гігієнічних навичок та звичок при виконанні режимних процесів, до навчального навантаження;
  • створення умов для оптимальної адаптації дітей  у ЗДО;
  • вжиття заходів щодо  збереження і зміцнення здоров'я дітей дошкільного віку, зниження захворюваності, на формування у вихованців знань про здоров'я і здоровий спосіб життя, вдосконалення практичних навичок здорового способу життя;

        Проведено заходи щодо профілактики захворювань в умовах адаптивного карантину: загартовуючи процедури;  використання різних видів гімнастики; дотримання температурного режиму,  режиму провітрювання групових приміщень (відповідно графіку) та вологого прибирання згідно графіка з використанням деззасобів;  своєчасне виявлення та ізоляція хворих дітей під час ранкового прийому та при перших ознаках захворювання протягом дня;  організовано роз’яснювальну роботу з батьками з профілактики захворювань на ГРВІ ,COVID-19 .

           З метою зміцнення здоров’я дітей та профілактики різних видів захворювань, в тому числі на COVID-19, в дошкільному закладі вихователями систематично проводилась робота з додержанням вимог роботи в період адаптивного карантину з додержанням соціальної дистанції  фізкультурно-оздоровча робота: ранкова гімнастика; прогулянки на свіжому повітрі; фізкультурні заняття; фізкультхвилинки; гімнастика пробудження; дихальні вправи; фізкультурні свята та розваги.

      

  1. Результати роботи щодо укріплення

матеріально - технічної бази.

            Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти протягом 2022-2023н.р. знаходилося на належному рівні. Усі приміщення відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Освітнє середовище  наповнено відповідно до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти» (наказ МОН від 19.12.2017 № 1633). Безпечність умов у закладі створено відповідно до вимог Листа МОН України від 14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти».

           На виконання листа ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»  в приміщенні облаштовані тимчасові укритті(правило двох стін) для захисту вихованців та працівників у разі небезпеки (повітряна тривога). Облаштування внутрішнього простору приміщень укриття  комфортне, містить все необхідне обладнання для організації освітнього процесу( відповідно до умов  в укритті); продукти харчування ті, що довго зберігаються, питна вода, ліхтарики, аптечки тощо      Заклад дошкільної освіти має:

  • медичний кабінет з ізолятором;
  • методичний кабінет;
  • кабінети директора;
  • харчоблок;
  • пральну кімнату;
  • комори для продуктів;
  • групові приміщення;
  • спальні приміщення;
  • ігрові та спортивний майданчики.

У садочку створені належні умови для навчання та виховання дітей. До групових приміщень входять: ігрова кімната, роздягальня, спальня, кімната для умивання, туалет. Інтер’єр кожної вікової групи відповідає її профілю, відрізняється своїм стилем. Педагоги використовують в оформленні панно, різнопланові композиції, виставки-презентації, фото композиції. Групові кімнати устатковані необхідними дитячими меблями, м’яким інвентарем, які відповідають санітарно-гігієнічним, естетичним вимогам. У роздягальнях всіх вікових груп розміщені фотостенди, інформаційні куточки для батьків, виставки  дитячих робіт.

        В усіх вікових групах у наявності є сучасні яскраві іграшки та ігрові посібники, які відповідають віковим особливостям дітей. Вони достатньо зручно розміщені в різноманітних ігрових осередках, що створює сприятливу атмосферу для розвитку особистості дошкільника, його творчих здібностей тощо.  Іграшки та предмети для ігор зберігаються на відкритих поличках. Іграшки дрібного та середнього розміру зберігаються у коробках і розміщені у доступних для дітей місцях. Педагоги для організації роботи з дітьми мають необхідні демонстраційні та роздаткові матеріали, літературний матеріал, дидактичні та розвивальні ігри тощо.

        У кожній групі закладу наявні технічні засоби навчання. Дошкільний заклад має 3 телевізори, 1 комп’ютер,  2 ноутбуки, 2 принтери, підключення до мережі Інтернет.

         Педагоги закладу постійно спрямовують свої зусилля на створення сприятливих умов для розгортання дошкільниками свого буття, заохочують творчу активність дітей у специфічних для дошкільного віку видах діяльності: сюжетно-рольовій грі, продуктивній діяльності, спілкуванні з дорослими та однолітками. З цією метою вони створили відповідне розвивальне середовище, яке забезпечує умови для того, щоб діти набували навичок практичного життя, збагачували свій індивідуальний досвід з різних освітніх напрямів БК, розвивали загальні здібності: розумові, комунікативні, організаторські, конструктивні тощо. У кожній віковій групі є ігрові осередки сюжетно-рольових, театралізованих, настільно-друкованих, будівельних ігор. Також функціонують бібліотечний, художній, музичний, етнографічний осередки.  У групах є куточки природи, де проводяться самостійні та організовані спостереження, праця, чергування, нескладні досліди, є живі об’єкти, зібрані квіти відповідно до віку дошкільників, різні необхідні матеріали та обладнання для проведення експериментування, пошуково-дослідницької діяльності. У групах також облаштовані куточки чергових, є спортивні осередки, де зберігається необхідне обладнання для проведення загартовуючих процедур, фізкультурних комплексів на повітрі, рухливих ігор, ігор-естафет, матеріали з валеологічного виховання дошкільників.

          Територію закладу прикрашають яскраві квітники, рабатки, озеленення  туями, клумби, штучне озерце, казкові декоративні споруди з автомобільних покришок та інших матеріалів, облаштовано  «екологічну стежину», де вихователі намагаються  забезпечити всі необхідні умови для проведення  практичної, експериментальної діяльності дітей, їх екологічного виховання.

            Кожна вікова група має  ігровий майданчик з трав’яним покриттям для проведення прогулянок з дітьми. На майданчиках розташовані альтанки, столи та лави для дошкільників, різноманітні спортивні та ігрові споруди, нетрадиційне ігрове обладнання для забезпечення рухової активності дітей  протягом дня. 

             Протягом 2022-2023н.р. розвиток матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти здійснювався за рахунок фінансування з місцевого бюджету відповідно до затвердженого кошторису Управління освіти міської ради. Було здійснено закупівлю: миючих засобів на суму-3786.00, дезинфікуючих засобів – 910,20грн; медикаментів -1497,03грн. Для поточного ремонту - 6.200грн. Генератор - 49999грн.

Силами працівників придбано фарби для пофарбування подвір´я: альтанок, спортивних споруд, іграшок , зроблених з дерева , лавочок.

Для зміцнення матеріально-технічної бази в ЗДО були проведені такі заходи: напередодні нового навчального року проведено ремонт групових приміщень; проведено косметичний ремонт харчоблоку, пральні, коридору. Придбаний навчально - методичний матеріал. Проведено благоустрій території:  озеленення,  фарбування обладнання на ігрових майданчиках.

Залишились проблемні питання, які необхідно вирішити:  поновити тверде покриття території , поповнити дитячі майданчики малими ігровими формами, зробити капітальний ремонт харчоблоку.

Утримання та влаштування будівлі на території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання дитячих дошкільних закладів.

Технічний стан будівлі задовільний.

Територія закладу  повністю огороджена. Пісок завозиться  перед літнім періодом. Прибирання майданчиків і всієї території дошкільного закладу здійснюється щоденно. За потребою здійснюється викос трави, обрізка кущів, сушнику. Сміття прибирається у смітники та вивозиться по мірі заповнення.

 

  1. Робота з питань охорони праці.

Відповідно до Закону України «Про охорону праці», адміністрація закладу спільно с профспілковим комітетом продовжували працювати над  реалізацією завдань державної політики в галузі охорони праці. Протягом року директором Білич М.І., завгоспом Пацкан Ю.Ю. регулярно і своєчасно здійснювався систематичний контроль за дотриманням вимог охорони праці, ТБ, ППБ, наявності інструкцій на робочих місцях та біля технологічно-побутового обладнання,  за проведенням планових інструктажів та навчання з ОП, ТБ та ППБ зі всіма працівниками закладу, з працівниками, що відносяться до І групи з електробезпеки, за проведенням позапланових цільових інструктажів; обстеженням  технічного стану  будівлі, тимчасового укриття, обладнання, дитячих ігрових та спортивного майданчиків, спортивного обладнання, за технічним станом технологічного обладнання, вогнегасників, за повіркою терезів, манометрів; своєчасним проходженням працівниками медичного огляду; організацією медичного обслуговування та харчування дошкільників; організацією ЦЗ, виконання інструкцій щодо дій персоналу у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій тощо. Дане питання систематично розглядалося на педгодинах, виробничих нарадах, загальних зборах членів трудового колективу.

 У вересні 2022р., травні 2023 року був проведений  Тиждень безпеки дитини. У Viber – групах педагоги закладу надавали батькам вихованців консультативну допомогу з питань ОбЖД,  організували виставку дитячих малюнків на тему «Безпека життя і здоров’я дитини». Вихователі для педагогів та батьків вихованців на сайті ЗДО були розміщені інформаційно-просвітницькі матеріали відповідної тематики. Також педагоги мали можливість користуватися методичними матеріалами з питань охорони життя та здоров’я дітей, по організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, які вихователі розміщали на сторінках Viber .

У закладі дошкільної освіти організовано роботу по безпеці, розроблені функціональні обов’язки членів, затверджено план роботи на 2023 рік. На випадок надзвичайної ситуації педагоги мають заздалегідь погоджений маршрут переходу в укриття для кожної групи ЗДО. Педагоги закладу здійснюють евакуацію дітей  відповідно до Плану реагування на надзвичайні ситуації.

Під час організації роботи з дітьми педагоги використовують  ілюстровані інструкції для дітей, які щоденно з ними відпрацьовують: «Зупинись, стань у лінію!»;  «Йди, а не біжи!»; «Слухай вихователя, а не розмовляй!»; «Якщо твій одяг горить – зупинись, ляж на підлогу, закрий обличчя руками, котись»; «Мої дії у випадку аварійного блокування у садочку: – Заспокоїтися. Я не один. Поруч зі мною дорослі та друзі. Про мене подбають. Уважно слухати дорослих. Дорослі, які поруч зі мною, розкажуть, що відбувається та що мені робити»; «Переміститися. Ми перейдемо у безпечну частину групи. Якомога далі від вікон та дверей», «Зберігати тишу. Я буду зберігати тишу, ніби ми граємо у шпигунів» тощо.

Також ЗДО забезпечений засобами індивідуального захисту та первинними засобами пожежогасіння. В наявності  пожежний щит з обладнанням, 8 вогнегасників. Плани евакуації на випадок пожежі знаходиться на видному місці ( на 1  поверсі).

На  основі нормативних документів у дитячому садку розроблені інструкції з ОП для працівників різних категорій. Один раз у п´ять років  вони здають заліки по їх виконанню  та  дотриманню інструкцій по охороні життя і здоров’я дітей.  Також 1 раз у  квартал проводиться обстеження основної будівлі і споруд, приміщень, прогулянкових майданчиків, спортивного, ігрового та нестандартного обладнання.

У дошкільному закладі є  в наявності база нормативних документів, що регламентують роботу з охорони праці та дотримання санітарно-гігієнічних норм, є план евакуації дітей та працівників на випадок надзвичайної ситуації. Наказами директора призначено відповідальних осіб з охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони життя і здоров’я дітей.

Сестрою  медичною Чаловка В.Ю.. систематично проводяться заняття санмінімуму із педагогами та обслуговуючим персоналом  з питань виконання санітарно-гігієнічних норм, попередження кишково-шлункових захворювань, надання першої долікарняної допомоги при різних захворюваннях та в надзвичайних ситуаціях тощо.

У  закладі дошкільної освіти  систематично дотримується оптимальний температурний режим,  щоденно здійснюється (згідно графіка) провітрювання та вологе прибирання приміщень. Температура в групових приміщеннях становить +19С – +22С,  в  групі для дітей  раннього віку –  +21С –  +22С. У спальних кімнатах – +19С – +22С. Освітлення столів та  демонстраційних дощок раціональне. Монотонні,  неприємні звукові подразники відсутні. Меблі відповідають зросту дошкільників, інвентар та обладнання підібрано відповідно до вимог техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та  естетичних вимог. Про дотримання санітарно-гігієнічних правил свідчать результати перевірок  Головного управління Держпродспоживслужби в  області, під час яких порушень  не зафіксовано.           

Випадків дитячого травматизму, фізичного і психічного насильства, образ, недбалого і жорсткого поводження з дітьми в ЗДО не зареєстровано.

Щорічно в дитячому садку проводяться заміри опору ізоляції електромережі, випробування технологічного обладнання;  один раз у 3 роки – заміри захисних контурів. Виявлені недоліки вчасно усуваються.

          Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на виробничих нарадах, педрадах, зборах.

Водночас основною проблемою з охорони праці залишається питання фінансування. Відсутність належного фінансування заходів з охорони праці не дозволяє повноцінно виконувати вимоги чинного законодавства з охорони праці.

 

  1. Аналіз заходів щодо охорони життя і здоров’я дітей та запобіганню дитячого травматизму

За результатами внутрішнього контролю за станом роботи з охорони життя та здоров’я дітей, запобігання дитячого травматизму в закладі дошкільної освіти було зроблено наступне:

  • систематично проводились інструктажі працівників ЗДО;
  • складено паспорт здоров’я дошкільників в усіх вікових групах;
  • забезпечено санітарно-гігієнічні умови в групах( достатнє освітлення, відповідність меблів зросту дітей, провітрювання приміщень, вологе прибирання);
  • випускались  інформаційні листи для батьків з питань охорони життя і здоров’я дітей;
  • поповнювалось інформаційно-методичне забезпечення з таких розділів як: перша медична допомога, дії у разі повітряної тривоги, дорожньо-транспортний травматизм,  інфекційні хвороби, небезпечні предмети, пожежна безпека, безпека в побуті, особиста гігієна та здоровий спосіб життя, безпека життєдіяльності під час відпочинку в літній період;
  • продовжувалося створення умов щодо роботи з дітьми: обладнання куточків в групах по дорожньо-транспортному травматизму, пожежних куточків;
  • систематично проводились консультації для батьків, зроблені контейнери - накопичувачі з ОБЖД , поповнена база наочної інформації.

Вжиті заходи щодо запобігання дитячого травматизму:

Робота з педагогами:

1.З метою запобігання нещасним випадкам та збереження здоров’я кожного вихованця систематично проводилися інструктажі та вівся контроль за дотриманням техніки безпеки у групах та ділянках дошкільного закладу.

2.Опрацьовувалась педагогічна та методична літератури з даного питання з новими педагогами та на педагогічній годині.

3.Оновлювалися  дидактичні та сюжетно-рольові ігри.

Робота з батьками: проводились консультації у Viber-групах, друкувались  пам’ятки,  батьки залучались до виставок  дитячих малюнків, поробок. Були включені в порядок денний групових батьківських зборів питання щодо охорони життя та попередження дитячого травматизму, дотримування навичок здорового способу життя.

 

                                 XIV. Загальні висновки.

Протягом року робота колективу закладу дошкільної освіти велася на достатньому рівні: процес освітньо-виховної роботи проходив згідно вимог нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Проводилася робота щодо вдосконалення методичної роботи з педагогічними кадрами: створення умов для активізації творчого потенціалу та професійної активності педагогів, впровадження в практику роботи дошкільного закладу інноваційних технологій щодо удосконалення професійних якостей та підвищення кваліфікації вихователів.

 Треба відзначити, що в зв’язку з введенням військового стану, запланована робота закладу не була виконана в повному обсязі.

Пріоритетними напрямками у сфері матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності залишається обладнання і оснащення педагогічного процесу, методичної та фізкультурно-оздоровчої бази.

Зауважень по роботі ЗДО та його керівника протягом року не зареєстровано. Конфліктних ситуацій  в закладі не було.

Адміністрація закладу завжди намагається знаходити спільну мову з працівниками та батьками вихованців дитячого садка, компромісні рішення під час розв’язання конфліктних ситуацій.

           Виходячи з вищенаведеної інформації, роботу закладу дошкільної освіти за  2022-2023 рік вважаю задовільною.

          Я, як директор ЗДО буду продовжувати робити все, що залежить від мене,  для забезпечення належних умов життя і виховання дітей, які відвідують заклад та для підтримання належного іміджу та збільшення потенційних можливостей.

 

Завідувач ЗДО                                         Марія БІЛИЧ

Логін: *

Пароль: *