Олександрівський ЗДО
Закарпатська область, Хустський район

Результати моніторингу якості освіти

Звіт щодо проведення моніторингового дослідження реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти в групах старшого дошкільного віку 2020/2021 навчальний рік за допомогою кваліметричної моделі

 

     Цілісність освітнього процесу в Олександрівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) Хустської міської ради є забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти, яке у 2020/2021 навчальному році здійснюється  через програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

     Актуальним  питанням освітнього процесу ЗДО  є організація системи моніторингу якості дошкільної освіти, зокрема - розвитку компетентностей дошкільників з усіх освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти  України.

     Моніторинг   - (від анг.  monitoring) означає контроль - це комплекс заходів,  які забезпечують системний  довготривалий контроль за станом та тенденціями розвитку кожної дитини. Він є необхідною складовою освітньої діяльності педагога. Завдяки моніторингу педагог може з’ясувати, чи у правильному напрямі він здійснює освітній процес, і вчасно внести потрібні корективи.

     Основним документом, який регламентує проведення моніторингу в дошкільній галузі, є наказ Міністерства освіти і науки  України від 11.04.2008 р. № 309 «Про проведення моніторингу стану дошкільної освіти».

Нормативно – правові документи:

1. Закон України «Про дошкільну освіту»;

2. Указ Президента України від 04.7.2005р. № 1013 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти і Україні» ;

3. Указ Президента України від 20.03.2008 № 244 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні»;

5. Наказ МОН України від 03.11.2014 № 1255 «Про утворення робочої групи з розроблення критеріїв визначення рівня розвитку дитини за Базовим компонентом дошкільної освіти та інструментарію їх практичного застосування;

7. Додаток 1 до наказу МОН №772 від 17.06.2013 «Орієнтовні критерії оцінювання діяльності дошкільних навчальних закладів».

 

Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО.

 

Мета: отримати цілісне уявлення про рівень розвиненості та вихованості дитини і співвіднести фактично досягнуті результати з очікуваними для забезпечення ефективної корегувально-розвивальної роботи з дітьми; сприяти створенню оптимальних умов для якнайповнішого розкриття потенційних можливостей кожної дитини

 

Поставленні завдання моніторингового дослідження дозволять:

1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та отримати об’єктивну інформацію про рівень сформованості життєвої компетентності дошкільників ЗДО.

2. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками

ЗДО  відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське довкілля».

3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів протягом 2020/2021 навчального року, щодо сформованості компетенції дошкільників за 7-ма освітніми лініями складових Базового компонента.

4. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників ЗДО  стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу. 

 

     Головною метою колективу  Олександрівського закладу дошкільної освіти є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягти успіху, правильно будувати своє життя. Важливим показником результативності роботи закладу дошкільної освіти є готовність дитини до навчання у школі.

      Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти має у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь. Успішність забезпечення взаємодії визначається цілою низкою чинників, що створюються педагогічно грамотно організованим розвивальним, навчально-виховним середовищем, яке відповідає психологічним і фізіологічним особливостям та фізичним можливостям дітей.

        Базовий компонент побудовано за сферами життєдіяльності, що характеризують специфіку дошкільного дитинства, коли пріоритетним є розвиток і виховання, залучення дитини до різних видів діяльності, де задіяні її фізичний, психологічний та соціальний потенціали. Неодмінною умовою життєдіяльності є забезпечення гармонії між фізичним, емоційним, моральним, вольовим, соціальним та інтелектуальним розвитком.

        Із метою проведення цілеспрямованого обстеження рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до факторів оцінювання:

  •  фізичний розвиток і здоров'я дитини;
  • соціальний розвиток;
  •  природничо-екологічний розвиток;
  •  предметно-практична діяльність та художньо-естетичний розвиток;
  •  ігрова діяльність;
  •  сенсорно-пізнавальний розвиток;
  • мовленнєвий розвиток.

Вихователями всіх груп ЗДО  проведено моніторинг рівня сформованості компетенції дошкільників відповідно до Положення про моніторинг якості наданих послуг  та за факторами спостережень оцінки результативності освітнього процесу за 7-ма освітніми лініями складових Базового компонента.

      Під час роботі з дітьми використовувались наступні методи: бесіда, опитування, тестування. В основу діагностичних завдань були включені вправи на розвиток основних компетентностей дитини. А саме: мовленнєвої , логіко – математичної, ігрової, сенсорно- пізнавальної. Даний діагностичний інструментарій дозволяє визначити ступінь освоєння основних програмних вимог і рівень готовності дитини до подальшого навчання в школі. Дані діагностики дозволяють дати загальну оцінку рівня розвитку дошкільника і встановити проблемні складові, які розвинені недостатньо і потребують додаткової уваги.

Результати моніторингу зазначені в таблицях:

   

 

Вікова група

Якісний показник

Високий

Достатній

Середній

Нижчий від середнього

Низький

Ясельна

100%

0

20% (1)

50% (10)

30 %(5)

0

Молодша

100%

27%(4)

46%(7)

27%(4)

0

0

Середня

100%

31% (5)

56% (9)

13 (2)

0

0

Старша

100%

31% (7)

42% (9)

27% (6)

0

0

 

 

 

 

Висновки

Кваліметрична модель дає можливість простежити майже повну картину рівня розвитку кожної дитини, проте :

  • необхідно розширити критерії оцінювання з метою розкриття потенціалу кожної дитини (на початок навчального року в 1% дітей компетентності повністю сформовані );
  • на основі бачення розвитку кожної дитини неможливо простежити загальну картину розвитку всієї групи впродовж навчального року.

     Узагальнюючи результати моніторингового дослідження вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти можна зробити наступні висновки:

1. Із семи факторів оцінювання освітніх ліній Базовим компонентом дошкільної освіти найбільш сформованим є: фізичний розвиток й здоров'я дитини, природничо-екологічний розвиток, предметно-практична діяльність та художньо-естетичний розвиток, ігрова діяльність.

2. Спостереження за дітьми старшого дошкільного віку під час різних

видів діяльності свідчать, що дошкільники не завжди можуть

застосовувати знання, вміння та навички в нових умовах. Діти, як

правило, інтуїтивно використовують свої логічні уявлення під час

розв’язання завдань, копіюють дії однолітків.

 

 

Рекомендації

1. Посилити практичну спрямованість формування базових компетенцій у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

2. Продовжувати створення розвивального середовища, що має предметний, психологічний, моральний і соціальний складники, які е необхідними для повноцінного розвитку особистості.

3. Сприяти розвитку сенсорно-пізнавальній компетенції дітей на основі врахування індивідуальних інтересів;

4. Оптимізувати підготовку дошкільників до реального життя, насиченого різними подіями, непередбачуваними ситуаціями тощо.

 

Завідувач ЗДО                                                                          Білич М.І.

 

 

    

Логін: *

Пароль: *